Her bygges kultur på tvers
Når du endelig samler hele gjengen, er det rått å gjøre det på Oslos tak i solnedgang, med pyro og fyrverkeri som bakteppe. Webstep er klare for minst 25 nye år med faglig dyktighet, nysgjerrighet og en finslipt evne til å lede an i endringene som skjer.
Hva var oppdraget?
Sammen med Webstep skapte vi en dag fylt med faglig inspirasjon, feiring av jubileum og markering av oppnådde resultater. Samtidig lanserte vi ny strategi, ny merkevareplattform og relanserte selskapets visuelle identitet. For aller første gang samlet vi hele selskapet på tvers av lokasjoner til én felles opplevelse i Oslo.
Hva gjorde vi?
Faglig program på Klingenberg kino med interne og eksterne bidragsytere på scenen, samt feiring av 15 prisvinnere med proff TV-regi. Jubileumsfest på kvelden på en av Oslos fineste takterrasser.
Hva er resultatet?
Webstep har presentert ny merkevareplattform, strategi og visuell profil. Selskapets ansatte har bygd nettverk på tvers med svært gode tilbakemeldinger. Over 90 prosent av deltakerne ønsker å gjenta suksessen.
– Hele gjengen på ett sted for aller første gang. Det var utrolig kult! Og vi hadde jammen mange grunner til å feire!
Det er Kine Strand Jansen som snakker. Markedssjefen i Webstep er fremdeles gira etter at hun og rundt 300 kollegaer var samlet i Oslo i juni.
– Vi har feiret 25 år med en sterk evne til å tilpasse oss alt fra dotcom og mobilrevolusjon, til AI og skytjenester. Samtidig har vi markert høyt og tydelig det neste steget for Webstep. Vi har feiret folkene våre, jobben vi har gjort med ny strategi, vellykket omorganisering, ny konsernledelse og at ny grafisk profil er på plass. Vi er altså godt rigget for nye utfordringer!
Fuck ups
Kine Strand Jansen er strålende fornøyd med tilbakemeldingene hun har fått fra kollegaene sine. Mer enn 90 prosent av dem ønsker nemlig å møtes igjen fysisk – med en kombinasjon av fag og feiring.
Den faglige delen ble kjørt på lekre Klingenberg kino, med interne og eksterne foredragsholdere på scenen. Blant dem var ekspertene i Etisk Hacker, professor og AI-ekspert Inga Strümke – samt websteppere som fortalte om sine egne «fuck-ups» og hva de har lært av disse.
– Dessuten delte vi ut priser til 15 av våre kollegaer. Det er en stor kraft i å gjøre stas på de som gjør en forskjell. Dem er det mange av i Webstep, sier Strand Jansen.
Kveldsarrangementet ble holdt på den vakre takterrassen i åttende etasje i Nedre Slottsgate, midt i hjertet av Oslo, kalt Torgterrassen Bar & Brasserie, med utsikt, unik atmosfære og nær fullklaff med både program og vær. Bare se på bildene!
Helhetlig
– Knut har gjort en fantastisk jobb. Programmet på dagtid og på kvelden ble nydelig sydd sammen. Det er mye jobb å gjøre en dag som dette, men det går utrolig mye bedre når du har en profesjonell partner som Kulturkompaniet i ryggen. Både når det gjelder utarbeidelse av innholdet og selve gjennomføringen. Takk for samarbeidet! sier markedssjef Kine.
– Jeg kommer ikke til å glemme den nydelige avslutningen på en kul dag. Strålende vær, en rå takterrasse sentralt i Oslo, fantastisk stemning og allsang. «Se ilden lyse», som Webstep har brukt i andre sammenhenger før, sammen med pyro. Åhhh, det var magisk!
Det sier Knut Larsen, vår rådgiver og produsent, som var ansvarlig for arrangementet fra vår side.
Takk for et herlig oppdrag og lykke til med de neste 25 årene, Webstep! Vi gleder oss til fortsettelsen.
Kontakt: Knut Larsen
Telefon: +47 411 04 688
E-post. kl@kulturkompaniet.no